Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

“De la joc la învățare”: Despre joacă, la modul serios

comentarii

pexels-cottonbro-3661391
Jocul este o dimensiune fundamentală a naturii umane, iar “De la joc la învățare: cum folosim jocul didactic în educația timpurie”, scrisă de Marcia L. Nell și Walter F. Drew, în colaborare cu Deborah E. Bush, este o pledoarie pentru părinți și toți cei implicați în educația copiilor, de a-i recunoaște importanța în dezvoltarea celor mici.

 

Jocul este un proces de învățare naturală, care asigură copilului o învățare profundă și o dezvoltarea afectivă optimă. În zilele noastre, copiii sunt forțați să se maturizeze din ce în ce mai devreme, având un program din ce în ce mai plin, sufocat de activități sportive sau alte acțiuni suplimentare. Jocul și-a pierdut locul tradițional în viețile copiilor mici. În plus, mulți părinți nu apreciază jocul, motiv pentru care profesorii au nevoie de cunoștințe, abilități și încredere pentru a explică importanța jocului și a modului în care acesta facilitează învățarea.

 

Printre rolurile și beneficiile jocului se numără armonizarea gândirii, simțirii, voinței și activității la copil, un mijloc de a satisface, într-o lume imaginară, dorințele nesatisfăcute, dezvoltarea abilităților motorii, a simțurilor, a creativității și imaginației. În plus, prin joc este dezvoltat vocabularul, crește concentrarea, se dezvoltă flexibilitatea, empatia și un sentiment de armonie și respect reciproc.

 

De ce să citești cartea

 

 

“De la joc la învățare: cum folosim jocul didactic în educația timpurie” te poate ajuta să înțelegi cât de important este jocul în viața copiilor tăi, deși această activitate poate părea inutilă sau neserioasă. Jocul ii ajută pe copii să-și dezvolte competențe care le vor folosi pe toată durata vieții, iar lipsa lui poate avea că urmare o evoluție întârziată sau incompletă. Prin joc, copiii strâng informații în mod natural și eficient, descoperă relații și iau parte în procese creative, dezvoltându-se astfel emoțional, fizic și intelectual.

 

Mai mult, jocul permite executarea frecventă a acțiunilor complicate și îl ajută pe copil să își îmbunătățească modul de conștientizare a corpului, spațiului și direcției.

 

Jocul oferă un context perfect în care copiii să își dezvolte competențele sociale și emoționale. În timpul jocului, are loc o integrare semnificativă a amintirilor și emoțiilor, acest lucru oferind copiilor puterea de a face față neprevăzutului și situațiilor neplăcute și de a acționa astfel încât să depășească momentul.

 

Experiențele de joc sunt esențiale pentru a permite copiilor să obțină o înțelegere timpurie privind lumea înconjurătoare, matematica, cititul și scrisul, precum și competențe sociale.

 

Poți cumpăra cartea “De la joc la învățare: cum folosim jocul didactic în educația timpurie” de aici.